마케팅 관련 영어 지문 해석 부탁드립니다...

마케팅 관련 영어 지문 해석 부탁드립니다...

작성일 2023.06.16댓글 1건
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Market Segmentation
When & How to Segment Markets?

1. One product andmultiple market segments
-Avoids the extra costs of developing and producing additional versions of the product.
-The incremental costs into new market segments

2. Multiple products and multiple market segments
-Marketing different products is more expensive than producing just one but is justified if it:
 • Serves customers’ needs better. 
 • Doesn’t increase price.
 • Doesn’t reduce quality. 
 • Adds to sales and profits.
-The proliferation of different models and options can reduce quality and raise prices.

3. Segments of one
-Mass Customization
 • tailoring products or services to the tastes of individual customers on a high-volume scale. 
 • This is possible via Internet ordering as well as flexible manufacturing and marketing processes.
-Build-to-Order (BTO)
 • involves manufacturing a product only when a customer places an order for it.
 • Gives customers a good choice with quick delivery.

제가 영어 실력이 부족해서 해석에 한계가 있고, 번역기를 돌려도 내용이 어색해서 이해하기 어렵네요ㅠㅠ영어 지문 해석 부탁드립니다ㅠㅠ


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profile_image 익명 작성일 -

Market Segmentation

시장 세분화

When & How to Segment Markets?

시장 세분화의 시기와 방법

1. One product and multiple market segments

단일 상품과 복수 시장 세분화

-Avoids the extra costs of developing and producing additional versions of the product.

해당 상품에 대한 추가 버전 개발 및 생산에 대한 추가 비용 회피

-The incremental costs into new market segments

새로운 시장 세분화에 대한 점진적인 비용 투자

2. Multiple products and multiple market segments

복수 상품과 복수 시장 세분화

-Marketing different products is more expensive than producing just one but is justified if it:

여러 상품을 홍보하는 것이 한개를 홍보하는 것에 비해 비용이 더 많이 들지만. 다음과 같은 경우, 정당화 가능:

• Serves customers’ needs better.

고객니즈를 더 만족할 경우

• Doesn’t increase price.

추가 비용이 안 들 경우,

• Doesn’t reduce quality.

품질을 낮추지 않을 경우

• Adds to sales and profits.

판매와 이윤을 늘릴 경우

-The proliferation of different models and options can reduce quality and raise prices.

여러 모델과 옵션을 추가하면 품질을 낮추고 가격을 올릴 가능성이 있음

3. Segments of one

단일 시장 세분화

-Mass Customization

대중에 맞춤

• tailoring products or services to the tastes of individual customers on a high-volume scale.

대규모로 개인 고객들의 취향에 적합한 상품 또는 서비스를 맞춤

• This is possible via Internet ordering as well as flexible manufacturing and marketing processes.

이는 인터넷을 통한 구매 및 유연한 제조 및 홍보 프로세스로 가능

-Build-to-Order (BTO)

수주 생산 /주문에 따른 생산

• involves manufacturing a product only when a customer places an order for it.

고객이 주문한 경우에만 상품 생산

• Gives customers a good choice with quick delivery.

고객은 빠른 배송과 좋은 선택을 할 수 있음

마케팅인데 관련 모의고사나 지문...

스포츠 마케팅을 주제로 해서 탐구하는 글쓰는 활동인데요 교과와 관련시켜야해요.. 그래서 모의고사나 교과서에... 언어영역에 출제된 지문입니다. 채택 부탁드립니다!

영어 지문 해석 부탁드려요

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